lördag 5 maj 2012

Skolan!

Tja tja bloggen! Nu sitter jag i skolan och har precis duschat, efter som jag tränade fotboll nu på morgonen. Ska snart äta lunch, det skulle typ bli tortellini med ost och spenat... Mmmmm undrar jag?

Jag hade tänkt att berätta lite vad vi egentligen gör på fotbollen och varför jag spelar på skoltid.

Det är så att på den skolan jag går på nu har en fotbollsinriktning och det betyder att man spela fotboll på skoltid. Jag spelar två ggr/vecka med de andra som också har den inriktningen. Vi tränar 1 1/2 varje tisdag och torsdag. Vi har också välutbildade tränare från fotbollsakademin!

TRÄNINGEN


Uppvärmning:  

 6 personer står vid 4 olika koner och 2 står i mitten. Ena yttre spelaren passar den personen som står rakt över, sedan passar den personen till den som står i mitten som passar till ena yttre kanten och som sedan springer dit och ställer sig. Så här fortsatte man ett tag sedan kan man byta håll (Om man vill) .

Här får ni våran uppvärmning och jag kommer att skriva mera sedan men nu ska jag se på tv.



Här är en blid på VÄRLDENS GODASTE tryffel som jag åt i Cypern! <3333333


Puss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar